Friday 22 February 2013

SAMBUNGAN KISAH SAYA - PART 2

As-Salam..wahhh makan lama selang berminggu utk menyambung kesah ini kan..penah sy ceritakan di awal 'kemunculan' blog ni dulu , Klik Disini Yer : Untuk Mengetahui Kisah Sebelumnya...

setelah saya merasakan saya tidak boleh bangkit dari biz ini tanpa guideline dari upline, maka buat apa sy bazirkan masa lagi menghadapi sorang diri tanpa prihatin dari upline terdahulu.... saya yaang buat beribu2 sale utk dia, sedangkan dia hanya mentenkan dirinya shj sebanyak RM300 sebulan, dan menikmati bonus yg saya berikan kepadanya.... saya juga mahukan upline sama2 membantu dan sama2 berniaga dengan saya..barulah kami bersama2 berhasil dan berjaya...ini saya tgk, saya sorang saja yg bekerja, ADALAH TIDAK ADIL.... jikalau saya naik pangkat, dia juga pasti naik pangkat..jadi haruslah bekerja keras antara downline - upline.... setelah 2 bulan (xsampai pun) penelitian saya, maka saya mbuat perubahan drastik utk keluar dari kumpulannya... . sekarang kan zaman IT, mudah utk saya mbuat pilihan kumpulan mana yg harus sy sertai...


ramai kwn2 di fb yg menjual tupperware saya bertanyakan cara2 berbiz, ada yg melayan dan ada juga yg tidak melayan sebab sy bukan dari grup mereka... sehingga saya 'dipertemukan' dgn Mc' Long (Jun) melalui makciknya yg kebetulan tinggal bhampiran pejabat saya... bmula saya bertanya padanya cara2 pengeposan, setiap inci diterangkan oleh Mc' Long kpd saya tanpa jemu...pd fikiran saya, beliau ini ikhlas membantu saya...



Tidak terhenti di situ, saya mula mencungkil siapakah upline nya sehingga beliau boleh bjaya, oooohhhh terjumpa our leader is Mr. Sifu Encik Syamputra Razali... dan ternyata kumpulan mereka mmg meletopsss...sy mengatur 'perjanjian' dgn Mc' Long utk menyertai sebagai downline nya, setelah saya yakin beliau dpt mbantu saya, insyaallah... memandangkan Jun jauh di kelantan, sy berjumpa dgn Mr. Sifu di stokis Ampang, ternyata Mr. Sifu Encik Syam sgt mesra orangnya... terus saya berdaftar di bawah Director nya... pengalaman pertama di stokis ampang amat menyeronokkan...

Februari ini saya mula mengumpul downline2 saya sendiri sbg rakan biz... alhamdulillah sambutan dari rakan2 amat menggalakkan..sy menggunakan medan FB dan Blog utk memajukan biz saya... saya ingin meluaskan jaringan ini dan saya ingin terus maju.... saya akan meninggalkan februari ini dgn kesabaran dan kelegaan hati kerna telah mengumpul downline di paras selamat...

cabaran saya akan bermula pd Mac dan April ini utk cabaran DIQ (Director In Qualification) yg memerlukan downline seramai 15 orang dan sales 14K dlm masa 2 bulan ! Oh my ALLAH, semoga aku berjaya nanti... saya sedang mengatur strategi ke arah ini... walaupun upline boleh membantu sedikit sebanyak dari segi nasihat dan sales, tp kita yg kena mulakan dahulu..kena lipat gandakan usaha lebih keras... tumpuan luar jualan dari rumah ke rumah akan dipergiatkan  Mac nnt.... SEMOGA REZEKI MENYEBELAHI SAYA.. SEMOGA SAYA DIBERIKAN KESIHATAN YANG BAIK DI BULAN2 GENTING INI.. SEMOGA SAYA BERJAYA DAN TERUS BERJAYA...



Saya ingin berjaya bersama downline2 saya, sebagaimana situasi saya sendiri sbg downline ingin berjaya bersama upline... jadi ANDA lah yg saya cari.... ayuhhhhh, KITA MULAKAN USAHA INI... boleh hubungi saya AZIRA - 0176961834 ok...




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...