Wednesday 5 June 2013

TIPS INGIN MAJU DALAM BISNES TUPPERWARE

As-Salam..saya nak beri sedikit Tips utk kita semua maju dalam biz tupperware ini, berdasarkan kepada pengalaman saya lah...di samping sy juga sedaya mengamalkan tips dari Sifu aka Upline... Jadi kepada Downline dan siapa jua yg mahu belajar dan berbiz dlm Tupperware, bolehlah mengamalkan Tips ini



1. MESTI TAHU BARANG PROMO @ OFFER
   - Jika kita org berbiz perlulah peka yg mana brg 'hot'... rembat byk2 brg2 ni...kebiasaan, brg spot mmg cepat abis di Stokis. Jgnlah nak tunggu org order dulu baru nk g beli..harus standby siap2 di rumah ya uols..xrugi pun jika beli byk2, kemudian barulah jual.. buatlah lelong besar2an di Blog , FB @ secara offline.



2. MENGIKLANKAN BARANG ANDA
   - Adat org berbiz, kenalah buat iklaneka ye x... manada org berbiz tp nk harapkan cust yg cari dia..mestilah penjual yg cari pembeli..Jika sekarang anda tidak dikenali, bersabarlah..teruskan usaha, buatlah lagi iklaneka, esok pasti org yg mencari anda..tp jgn goyang kaki kat rumah haaaa... mana nak berkembang biz anda kalau begitu



   - Mutakhir ini, byk medium kan..jadi gunakanlah..selalu sy gunakan FB, malah rata2 downline saya dapat dari FB! nape?? xpercaya..?? hanya suku saje sy dapat dari offline..majoriti dari FB..Ketengahkan brg anda, jgn jemu utk menguploadkan dan share kan gambar brg2...kalo boleh, letaklah price sekali, tp kalo nk buat 'pm me' pun xkisah..selain tu, boleh gunakan medium whatsapps, wechat dan Blog..alah yg mcm sy buat ni la..



3. EDARKAN KATALOG

   - Yg ini memang saya titik beratkan.. pihak syarikat tidak mengepos katalog kpd kita..Kitalah sendiri yg pergi membeli katalog berharga RM1 utk satu buku... Jadi laburkanlah wang anda utk membeli katalog jika mau berjaya! mmg kita xboleh berbiz kalo hanya satu katalog shj..kita perlukan berpuluh katalog utk mantapkan biz ini mandangkan pelanggan boleh memilih barangan terus dari buku. Upline yg berinisiatif akan mengirimkan katalog kpd downline2 di setiap kempen hanya 1 buku utk seorang. Jadi, anda perlulah berinisiatif bagaimana utk menggerakkan perniagaan anda ini..

   - Juga hendak ditambah di sini, berniaga dengan katalog juga mudah! saya hanya tinggalkan aja pd teman2, dan mereka boleh membuat order..sungguh mudah! di samping saya mencari mereka, mereka juga mencari saya



4. RAJINKAN DIRI KE STOKIS
   - Oppppssss ini bab yg membuat anda rajin dan pekaaaaaa... Jika kita bersungguh kita harus lalui apa jua cabarannya.. perihal tiada masa mmg tidak boleh di alasan kan.. Bagi yg bekerjaya, pastilah menghadapi kekangan utk ke stokis bukan? Jadi, apakata spendkan masa anda pd hari Sabtu..saya juga ke stokis pd setiap sabtu.. Jika anda masih juga bekerja pd hari sabtu, tiada masalah, kerana kebanyakan stokis tutup pd jam 7 malam..jadi tiada alasan bukan? bukannya anda bekerja sehingga 7 malam pd sabtu, sy tidak percaya..



    - Apeee??? byk aktiviti lain pd sabtu? ada kenduri? ada gotong royong? nak p jalan2? ohhh xkanlah anda p kenduri dari 11.00 pg hingga 7 mlm... sekejap saje pergi kenduri kan. udah mkn, pergilah stokis..tp kalo p kenduri outstation, cubalah utk pergi sabtu minggu berikutnya pula...tiada masalah kan, lainlah jika anda sendiri yg bermasalah..jika kita tahu minggu depan ada urusan luar, jdi minggu ini segeralah ke stokis terus. Jgn tangguh2 kan lagi..

   - Saya paling tidak suka kalo siapa yg beralasan..Saya jua mempunyai masalah , lagi saya tidak mempunyai kenderaan, sekadar mengharapkan suami shj pd Sabtu shj.. tp alhamdulillah saya boleh menguruskan 'cita-cita dan minat' saya ini dengan jayanya..bak kata omputeh 'MANAGE YOUR OWN'



5. JANGAN BERMASALAN
   - Hehe..bab ini mmg subjektif..kalo kita nk berbiz, kenalah rajin ye x...rajin dlm 4 kategori yg sy sebutkan di atas td... Jgn ingat duk goyang kaki je duit akan masuk...jgn haraplah..yg plh penting di sini, kita JGN BERPUTUS ASA !  kalo seorang kwn kite menolak dan mencemuh produk kita, ok xpe...kita berpindah kpd org lain pula... kalo dari 10 kawan kite, 5 pasti membeli dan 1 pasti berminat menjadi ahli..hehe.. TEPUK DADA, TANYA KERAJINAN lah... ok, sekarang buka mata, tarik nafas panjang2...ckp...'AKU NAK BERJAYA'... cubalah!


JOM JADI RAKAN BIZ SAYA..HUBUNGI 017-6961834 (AZIRA)
Dapat diskaun 25%..hebat!!


Nukilan : Azira , Editing : Mr Fen

3 comments:

  1. Kena modal yg byk sementara cari org beli barang kita beli byk2 dr stokis.
    Kena maintain sales setiap bulan .
    walaupun tiada orang nk order brg.

    ReplyDelete
  2. Kena modal yg byk sementara cari org beli barang kita beli byk2 dr stokis.
    Kena maintain sales setiap bulan .
    walaupun tiada orang nk order brg.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...