Friday 8 February 2013

MENGAPA ANDA TIDAK BERANI ???

As-Salam... walau aku masih hijau dlm biz Tupperware ni, tetapi aku bergiat aktif utk menerajui team aku bersama TEAM POWER utk memastikan kejayaan bersama downline2 ku yg terchenta...

Aku dihujani pelbagai msg dari rakan2 Fb mahupun di luar berkenaan mereka yg berminat utk menyertai pasukanku, tetapi takut2 utk memulakan, kerna PERSAINGAN YG SENGIT .. rata2 di tempat kerja masing2 sudah ada yg menjual Tupperware samada beri 20%, 25% @ murah giler2 kpd pelanggan mereka...hehe...agaknya apa jawapanku yer??? adakah anda shj yg mempunyai MASALAH seperti itu?? ohh TIDAK.... kerna SAYA JUGA BERMASALAH SEBEGITU ! tp bagaimana saya menanganinya?? meh ku ceritakan...

ayat aku nih sekejap mcm indon, sekejap mcm skema..haha... gasaklah! sekarang nih aku nk wat ayat sempoi lak... hihi

Uols tahu... saya juga bermasalah seperti anda..utk pengetahuan, di ofis sy ini sudah 3 org menjual Tupperware Brands ! dgn harga ahli...wahhh haaaa...giler ngko! camne nk tembusi lobang ini? mula2, gasaklah dorang nk jual harga ape pun... tp aku sbg consultant (ketika itu, skrg pun) adalah tidak praktikal utk memberi harga ahli... berjawatan kecil, memerlukan untung runcit utk memperolehi kepuasan serta keuntungan berbiz...maka, ku bg sekadar 10%..so, win2 situation... aku bg murah kat u, u pun bg lah rezki itu kat i ok...


mula2, ku hanya menjual kpd teman rapat shj, tidak lama kawan kpd teman rapat ku juga mengoder dariku... so, kat cni uols tgk betapa teman rapat memainkan peranan penting utk mempengaruhi rakannya seorang lagi...begitulah, lama2 biz ku berkembang dan TERKENAL di ofis ku sbg DEALER TUPPERWARE sejak ku TERCEBUR KE KANCAH TUPPERWARE.. (wah..ayatttt)

bagaimana dgn pesaing ku 2 org itu pula?? aku mengambil tindakan berani dgn MEMAKLUMKAN TERLEBIH DAHULU KPD NYA..(iyer lah, lebih baik kite sendiri yg maklumkan, adalah lebih sopan..daripada dia tau dari mulut org lain kan?) nasib baik mereka suma supportive dan tiada halangan, ye lah rezki masing2 kan...tp DEMI MENJAGA HATINYA, ku tidak pergi mejual @ mengedar katalog ke pejabat mereka... biarlah di pejabat mereka itu adalah rezeki mereka..aku hanya menjual di pejabat ku shj... dan teman2 rapat shj...semakin hari, pelanggan ku semakin bertambah...TAPI, xkan ku hanya mau bergantung kpd jualan ofis shj??? adalah mustahil, sebab lambat laun rumah mereka pasti penuh dgn brgn tupperware dan kat cni mereka akan mula muak ! KU HARUS MENCARI ALTERNATIF LAIN utk meluaskan empayar ku (cewah)

aku mgambil kputusan utk buat jualan kat FB..sebelum ni aku koho-koho... lately, aku hentam cukup2 kat FB..haha, gasaklah kalo uols nk jemu pun... mula2, sebulan aku bckp @ membebel sorang2 kt FB, lama kelamaan baru ada respon dari kwn2... biasalah org ni, nk tgk kita berjaya dulu baru nk join...alhamdulillah sambutan dari kwn2 FB tidak mengecewakan...setakat ini ku menunggu utk mendaftarkan 10 rekrut dari FB ! hasil usaha ku bekerja  keras dlm tempoh 2 minggu ni..alhamdulillah...

so, uols, MENGAPA TIDAK BRAN????? berani lah uols, bangunlah dari tido... kalo pun di ofis uols sudah ada yg menjual , uols bersainglah ! xpun, uols jual kat FB lah (kena rajin update status tau), jual kat jiran tetangga, jual kt sedara mara..mcm2 lagik lah... kalo uols emak dekat, suh lah mak kempen kt kwn2...aku emak jauh, mustahil lah aku nk suruh bonda ku... kalo nk suruh mertua pun, aku mcm segan jer...xpe, aku berusaha sendiri ok...

insyaallah, kalo uols join team aku ni, aku akn guide uols ok..janji uols kena buat sungguh2 tau... kalo uols tido jer, xjadi juga.... ape kata kalo kite guna medan FB UTK MEMPENGARUHI KWN2 KITE DAN JUAL BARANGAN INI.... insyaallah kalo kite ikhlas dan bersungguh , ALLAH AKAN MENOLONG KITA TAU... ok, sayang uols, especially downline2 kuuuu


uols nk join TEAM POWER yg hebat ini, call saya ok... 

2 comments:

  1. sy berminat nk jadi ahli..apa yang saya akan dapat?

    ReplyDelete
  2. awak akn dpt stater kit mgandungi 1 bekas besar, 1 keychain eco botol, 1 beg khas dari tupperware, 1 pex berry gen, 1 pex lacto fiber dan semestinya spesel gift dari saya... plez pm me for detail k. TQ

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...