Wednesday 6 February 2013

AL KESAH SAYA DAN TUPPERWARE BUSINESS

As-Salam... selamat datang kpd diri sendiri kerna telah membuka lembaran baru dlm biz online menerusi Tupperware product...sy menjadi  ahli Nutrimetic kira2 2 thn lalu..xlama selepas tu Nutrimetic 'join' Tupperware, makanya otomatik keahlian kami berada dlm tupperware organisation..

Upline aku lak tika tu mgikut husband pencen, so mereka lek kg lah.. tinggallah aku terkontang kanting, nk beli tupperware pun amik dari member, xdpt less harga katalog hengkau..huhu..aku berfikir sampai bile nk beli harga ktlog, sedangkan aku juga ahli..lantas, aku suh hubby mencari d mana stokis tupperware yg terhampir dgn rumah.. bermula bln 10 aritu, brgn tupperware di rumah aku dapat dgn 25% hasil rembatan sendiri di stokis, tidak terfikir utk berbiz..skadar belikan utk sendiri dan mertua jerrr..


adalah aku perasan member FB zaman sekolah dulu nama Noraziehan Zie meniaga Tupperware kt Trg... beliau suh aku jual tupperware dan bg mcm2 tips spy mulakan biz..wah semangat dtg berkobar2 tau..makanya bln 11 baru ni aku bawakkan ktlog ke ofis..wah xsangka dlm masa seminggu jer ktlog bertebaran, order dri kwn2 mencecah 1k ! woowwww.. semangat dan terus semangat! betul2 sy mendapat suntikan semangat dari member lama itu...semakin lama, semakin laris..sehingga mencecah berK-K selepas itu..berganda2, bertriple2 ...

sejak itu sy mula serius utk berbiz Tupperware..mula belajar camne cara nk naik pangkat. member Ziehan telah menerangkan segala2nya kpd saya..tetapi sy bukanlah dari kumpulannya yg boleh menaikkan saya. sy berusaha juga mencari siapakah UPLINE saya yg sebenarnya? upline atas sy mmg sy kenal, tp siapakah lagi atasnya, atasnya dan atasnya....?? sy mula buntu...pergi ke salah satu stokis di sini, belajar satu tips..selepas mereka mengetahui yg saya bukanlah dari group mereka, terus mereka  TIDAK MEMBENARKAN LAGI saya hadir ke kelas mereka...   sedihnya rasa hati... MENANGIS TIDAK BERLAGU SAYA... tiada upline, tiada guideline...terus rase TERPINGGIR dari UPLINE.... huhu..


saje nk tempek tgn tanda genggaman kuat ke arah kejayaan!


Nantikan sambungan kesah sy part 2 ok...


1 comment:

  1. bez jgk ek biz tupperware ni..tp blh ke upline guide kite A to Z..takut2 nnti upline wat xtau je..camne

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...